H Εποχή των Infographics

By 17th November 2016Uncategorised

Ζούμε στην εποχή της υπερπληροφόρησης. Είμαστε συνεχώς online, τα κοινωνικά μέσα ξεπηδάνε το ένα μετά το άλλο και έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας.

Οι άνθρωποι είμαστε οπτικά όντα. Καθημερινά βρισκόμαστε εκτεθειμένοι σε έναν απέραντο όγκο πληροφοριών οι οποίες κατά 90% είναι οπτικές. Το 30% του εγκεφάλου μας απασχολείται στην επεξεργασία των οπτικών αυτών πληροφοριών. Ποσοστό αρκετά μεγάλο, αν αναλογιστούμε πως στην αφή αντιστοιχεί ένα 8% και στην ακοή μόνο ένα 3% [βλ. σημ. 1]. Η εικόνα έχει τρομακτική δύναμη.

Σαν επαγγελματίες όμως είμαστε και στην απέναντι πλευρά. Παράγουμε και διανέμουμε πληροφορίες. Θέλουμε να πούμε την ιστορία μας. Ορισμένες φορές η ιστορία αυτή αποτελείται από στοιχεία και δεδομένα που ενίοτε είναι δύσκολο να εντυπωθούν στη μνήμη του ακροατηρίου μας. Η ανάγνωση αριθμών δεν είναι ο πιο ελκυστικός τρόπος για να μεταδοθεί ένα ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο. Πώς μπορούμε να μετατρέψουμε τα δεδομένα σε ένα ελκυστικό αφήγημα;

Η απάντηση βρίσκεται στα infographics.

Τα infographics είναι παραστατικά γραφήματα, εμπλουτισμένα με συναφείς εικόνες, τα οποία μας επιτρέπουν να δημιουργήσουμε μία όμορφη οπτική αφήγηση. Ένας όγκος αριθμών και δεδομένων παίρνει χρώμα και σχήμα, γίνεται ευανάγνωστος και κατανοητός.

Σύμφωνα με τον Lee Walker, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Blue Chew Digital, είναι “ένα ανεκτίμητο επιχειρηματικό εργαλείο που βοηθά τις εταιρίες να εξηγήσουν πολύπλοκες έννοιες, να προκαλέσουν ενδιαφέρον και να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά τους” [βλ. σημ. 2].

Ας φέρουμε στο μυαλό μας τους χάρτες παρουσίασης στατιστικών στοιχείων, trend που εδώ και 2-3 χρόνια κατακλύζει το Internet. Κάθε κατηγορία στοιχείων αντιστοιχεί σε ένα συγκεκριμένο χρώμα (υπόμνημα). Στη συνέχεια κάθε χώρα ή περιοχή χρωματίζεται με βάση την κατηγορία που πλειοψηφεί σε αυτήν. (χαρακτηριστικό παράδειγμα οι χάρτες των εκλογών). Σε άλλες περιπτώσεις, η κάθε χώρα απεικονίζεται από το σήμα (logo) της μάρκας που κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της υπό εξέταση αγοράς (αυτοκινητοβιομηχανίες, εστιατόρια fast food κ.α.). Δεν είναι εντυπωσιακό πως η ταύτιση περιοχής – χρώματος/μάρκας, μας βοηθά να αφομοιώσουμε αλλά και να ανακαλέσουμε τις πληροφορίες πολύ πιο εύκολα;

Γιατί όμως τα infografics είναι τόσο ισχυρά; Σύμφωνα με μελέτες, όταν το  περιεχόμενο πλαισιώνεται από έγχρωμα γραφιστικά, η θέλησή μας για ανάγνωση μεγαλώνει κατά 80% [βλ. σημ. 3]. Επίσης, είναι κατά 65% πιθανότερο να θυμόμαστε μια πληροφορία όταν αυτή συνοδεύεται από εικόνα [βλ. σημ. 4]. Αλήθεια, πόσες φορές έχουμε πιάσει κάτι να διαβάσουμε, μόνο και μόνο επειδή μας κέρδισε η εικόνα δίπλα από το κείμενο; Στα Κοινωνικά Μέσα τα infographics είναι ανίκητα. Μία ανάρτηση, είναι πιθανό να σημειώσει 94% περισσότερες προβολές [βλ. σημ. 5] και 3 φορές περισσότερα likes και shares [βλ. σημ. 6], όταν το περιεχόμενο υποστηρίζεται από κατάλληλη εικόνα!

Για να το πούμε πιο απλά, αν βρεθεί στο δρόμο μας, θα το διαβάσουμε και θα μας αρέσει. Θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε και να αφομοιώσουμε ότι πριν έμοιαζε χαοτικό ή δυσανάγνωστο και συνεπώς θα κερδίσει το like και το share μας.

Αν ρίξουμε και μια ματιά στα στατιστικά της Google, καταλαβαίνουμε πως τα infographics έχουν έρθει για να μείνουν. Από το 2011, η αναζήτηση πληροφοριών στη μορφή αυτή γνωρίζει ραγδαία αύξηση, ενώ ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια παραμένει σταθερά σε πολύ υψηλό επίπεδο [βλ. σημ. 7]. Για το 2016, το 60% των επαγγελματιών στο χώρο του Marketing προβλέπει αυξημένη χρήση τους σε σχέση με το 2015 [βλ. σημ. 8].

Στη Speak Up! δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στα infographics . Οι κειμενογράφοι μας φροντίζουν το περιεχόμενο να είναι περιεκτικό και εστιασμένο και οι γραφίστες μας το διανθίζουν με μοντέρνα, έξυπνα γραφιστικά. Συνθέτουμε συναρπαστικές ιστορίες που μπορούν να γίνουν ενδιαφέροντα αφηγήματα.

Και επειδή μιλάμε για εικόνες, ακολουθεί ένα infographic που έφτιαξε η ιρλανδική εταιρία ασφαλειών “Non Sense Insurance”. Αφορά σε αποτελέσματα διαφόρων ερευνών σχετικά με το πώς επηρεάζεται η συμπεριφορά ενός οδηγού μέσα από τη μουσική που επιλέγει να ακούει.

Στοιχεία των οποίων η κατανόηση κάποτε θα χρειαζόταν ικανότητα ανάγνωσης «λογιστικών φύλλων», παρουσιάζονται με τρόπο τόσο δημιουργικό που διαβάζονται (και κατανοούνται) μονομιάς!

 

how-music-affects-your-driving

 

[1] http://www.lifelearn.com/2015/05/12/why-infographics-work/

 

[2] http://www.globalreachpr.com/brands/globalreach/library/infographics_wp.pdf

 

[3] http://www.office.xerox.com/latest/COLFS-02UA.PDF

 

[4] http://www.lifelearn.com/2015/05/12/why-infographics-work/

 

[5] https://blog.kissmetrics.com/visual-content-you-need-to-use-in-your-marketing-campaign/

 

[6] http://www.massplanner.com/10-types-of-visual-content-to-use-in-your-content-marketing/

 

[7] https://www.google.com/trends/explore?date=all&q=infographics

 

[8] http://www.cmocouncil.org/images/uploads/297.pdf