Ποιο σοκ είναι σήμερα το πιο δυνατό;

By 17th November 2016Uncategorised

Οι διαφημίσεις τσιγάρων είναι διαχρονικά από τις πλέον αμφιλεγόμενες.

Στην Ελλάδα, η διαφήμιση τσιγάρων εμφανίστηκε το 1931, εξελίχτηκε αισθητικά από τις πρώτες αφίσες με τις καλλονές της εποχής, εμφανίστηκε στις τηλεοράσεις, στον κινηματογράφο και απαγορεύτηκε οριστικά το 1996. Έκτοτε, ακολούθησε σειρά (άτολμων έως και απρόθυμων) μέτρων (απαγόρευση σε δημόσιους χώρους και μέσα μεταφοράς, δημιουργία χώρων μη καπνιστών στην εστίαση) με σκοπό την μείωση του καπνίσματος (και του παθητικού).
Τον περασμένο Μάιο, με την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής οδηγίας, στα πακέτα τοποθετήθηκαν και φωτογραφίες που απεικονίζουν τις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει το κάπνισμα στην υγεία. Φωτογραφίες ωμής πραγματικότητας, η θέαση των οποίων είναι ομολογουμένως σκληρή. Μάλιστα οι φωτογραφίες πλέον δεσπόζουν στα πακέτα των τσιγάρων υποσκελίζοντας το brand.
Οι αντιδράσεις των καπνιστών, όπως αναμενόταν, ήταν και συνεχίζονται έντονες.
Πριν βιαστούμε όμως να χαρακτηρίσουμε τις φωτογραφίες αυτές σοκαριστικές, αξίζει να ρίξουμε μια ματιά σε παλαιότερες διαφημίσεις προϊόντων καπνού όπου γιατροί, διακρίνονται να προτείνουν συγκεκριμένες μάρκες ως πιο υγιεινές, ως θεραπεία κατά του πάχους και ως λύση κατά του ξηρού λαιμού. Σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα, απεικονίζονται και οι ίδιοι να καπνίζουν.

Από τη μία, εικόνες επίπονες, μας φέρνουν αντιμέτωπους με τα προβλήματα υγείας που αποδεδειγμένα πλέον προκαλεί το κάπνισμα. Από την άλλη, οι επιστήμονες επιφορτισμένοι με τη φροντίδα της υγείας και τη διάσωση της ζωής, χρησιμοποιήθηκαν ως αυθεντίες για την προώθηση των πωλήσεων.
Αλήθεια, με τα σημερινά δεδομένα, ποιο σοκ είναι πιο δυνατό;

smoking1 smoking2